I better do this...

Okej, eftersom att detta ändå börjar sprida (inte minst på skolan. Fantastiskt hur saker alltid sprider sig som könssjukdomar mellan lärarna) sig är det väl lika bra att jag tar tag i saken och förklarar.

Nu är det alltså bestämt. Efter massor av ångest och andra konstiga symptom har jag altså tagit ett beslut som är slutgiltigt. Det tog många månader och väldigt mycket energi. Men nu är det som sagt gjort.

Jag kommer att flytta hem till Strövelstorp den 12 Juni. Orsaken är såklart att jag tröttnade på att vara ensam hela tiden. Det funkar inte. Dödsstöten kom dock när min praktikplats och min skola krävde att jag skulle flytta in till stan. Där är inga små lägenheter lediga så det hade fått bli studentrum, och eftersom att jag faktiskt sagt redan från början att det är det enda jag inte gör, så blir det såhär istället.
Jag kommer sakna skolan och allt folket här! Trots allt som sägs om skolan häruppe så är det faktiskt den bästa skolan jag någonsin gått på. Men som min lärare sa (okej, henne hatar jag. Men dom andra är grymma!), ibland måste man ta ett beslut och stå fast vid det. And i did. Det är mycket möjligt att jag ångrar mig när jag bott hemma ett tag. Men nu har jag gjort mitt val och tänker stå fast vid det no matter what.
Jag kommer framförallt sakna mina vänner något otroligt. Så härliga människor! Men det går både bussar och tåg hit hela tiden så jag får helt enkelt pendla ;)

Det jag vill få ut av denna text är att det var ett otroligt svårt beslut, och det vill jag att alla ska veta! Jag gav inte bara upp och flyttade hem. Jag övervägde allt och tänkte igenom det några hundra gånger innan jag bestämde mig, och då var jag knappt säker ändå.

Så det blir en Skånsk/Småländsk sommar och sen ett års studier i Ängelholm. Många obesvarade frågor kvar för min del. Det är nog bara att vänta ut svaren helt enkelt.

Hoppas det blev lite klarhet i det hela iallafall!

Kommentarer
Postat av: Miss Baam

du är stark som tog ett sånt viktigt beslut :)



blir fett impad av dig =)

2010-05-22 @ 19:06:44
URL: http://iambaam.blogg.se/
Postat av: Hanna Panna

Då finns det en chans att vi hinner ses lite mer :) hihi!

2010-05-23 @ 19:51:00
URL: http://klackarnaitaket.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0