I will come again 14:3

När jag väntade på bussen innan idag gick en gubbe runt och delade ut lappar.
Självklart slapp jag inte undan ;)



På baksidan står det
"When the disciples saw Jesus ascend into heaven following His resurrection, two angels told them, This same Jesus, who was taken up from you into heaven, will so come in like manner as you saw Him go into heaven. Scripture is clear that Jesus will return to earth. So given this truth, how should we conduct our lives until He does? the Apostle Peter said that we ought to be in holy conduct and godliness, looking for and hastening the coming of the day of god. The first step is to recieve Jesus in to your life as savior. It is not possible to be in holy conduct and godliness without having a relationship with Jesus. If we truly have a relationship with Him, we will be looking for His return. He gave us signs to watch for and said that we can know when His return is very near. We may also hasten the Lord's return by obeing Him and working to spread the gospel."

Okej Enligt denna text så kommer jesus att återuppstå mest eftersom att det står att någon säger det i Bibeln.

Visst! Folk får tro på precis vad dom vill, men att gå och dela ut lappar till folk är väl en aning overdone!? Hahah
Kanske var det Jesus som bad honom dela ut lapparna, elelr kanske inte? I guess we'll never know ;)
Låt oss be!....eller också kan vi dela ut lappar :D

Nu: Made in Sweden Sen: Naptime!

Nightie!!

Kommentarer
Postat av: JamJam

HAHHAHAHA xD Ja asså jag respekterar allas tro. Trodde den killen att Jesus ska komma tillbaka så får han göra det men just av den orsaken känns liksom lite naivt. Jag menar jag är kristen och tror på gud. Men det som står i bibeln ska man DEFENITIVT ta med en nypa salt. Det som står kanske är sant - men sen får man tänka på att den kan vara skriven i metaforer + att den är så himla överdrivet skriven ^^ Jag har läst den så.. ja

2010-01-14 @ 21:39:51
URL: http://iambaam.blogg.se/
Postat av: Thea

Om det är han jag tänker på så brukar han gå runt så. Jag tror att han är jehovas vittne eller något men att han inte kan språket eller liknande.

2010-01-16 @ 15:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0